Logo vs Názov značky

Podnikatelia si často lámu hlavu nad otázkou, čo presne chcú ochrániť. Tento článok sa zameriava na rozhodovanie medzi registráciou ochrannej známky pre názov značky a logom značky, pričom informuje o výhodách a nevýhodách jednotlivých možností.

 

Obrazová ochranná známka (logo)

Logo zvyčajne obsahuje vizuálnu identitu značky aj názov značky. Keďže registrácia ochrannej známky chráni pred identickými aj podobnými ochrannými známkami, žiadosť o ochrannú známku pre logo poskytuje najlepšiu hodnotu za peniaze. Tým, že podáte jednu prihlášku (a s tým spojené poplatky), získate ochranu ako pre názov, tak aj pre vizuálne prvky značky.

Zatiaľ čo ochrana loga v podobe, v akej bolo zaregistrované, je explicitná, implicitná ochrana sa vzťahuje aj na názov značky, ak je tento názov súčasťou loga. Treba si však uvedomiť, že táto implicitná ochrana nemusí byť vždy dostatočná v prípade špecifických okrajových prípadov, ale vo všeobecnosti poskytuje primeranú úroveň ochrany pred pokusmi o zneužitie.

Ďalšou výhodou registrácie obrazovej ochrannej známky (loga) je jej vysoká rozlišovacia spôsobilosť. Keďže rozlišovacia spôsobilosť je kľúčovým predpokladom úspešnej registrácie, kombinácia názvu značky s vizuálnymi prvkami výrazne zvyšuje šance na úspech registrácie a odlíšiteľnosť značky.

 

Slovná ochranná známka (názov)

Registrácia ochrannej známky pre názov značky poskytuje ochranu výlučne pre tento názov. To znamená, že akékoľvek vizuálne prvky alebo logo značky zostanú nechránené, čo zvyšuje riziko, že konkurenti môžu tieto prvky napodobniť. Tento typ registrácie ponúka explicitnú ochranu názvu značky a poskytuje určitú ochranu logu, ak názov značky obsahuje logo. Tento dodatočný typ ochrany vychádza z toho, že ochranná známka chráni pred podobnými aj identickými známkami. Majiteľ takejto ochrannej známky môže namietať proti použitiu podobného loga, ak to spôsobuje zmätok medzi zákazníkmi.

Každoročne je na svete zaregistrovaných viac ako 12 miliónov ochranných známok. Preto môže byť dosiahnutie dostatočnej úrovne rozlišovacej spôsobilosti iba s názvom ochrannej známky náročné. Vo všeobecnosti sú teda šance na úspešnú registráciu ochrannej známky s názvom nižšie než v prípade loga.

 

Registrácia názvu aj loga

Ak chcete dosiahnuť najvyšší stupeň ochrany, je odporúčané podať dve prihlášky – jednu pre názov značky a druhú pre logo. Tento prístup zabezpečuje explicitnú ochranu pre kľúčové prvky značky, pokrýva okrajové prípady a poskytuje silnú ochranu jedinečnosti vašej značky.

 

Zhrnutie

Výber medzi registráciou loga a názvu ochrannej známky závisí od cieľov podnikateľa, rozpočtu a rizika. Nižšie uvedená tabuľka poskytuje prehľad úrovne ochrany, ktorú jednotlivé formy ochranných známok poskytujú:

 

Forma ochrannej známky

Úroveň ochrany

Logo

Vysoká ochrana pre názov v súvislosti s  vizuálnymi prvkami.

Názov

Výlučná ochrana názvu značky, ale bez ochrany vizuálnych prvkov alebo loga.

Názov a logo

Kompletná ochrana pre názov aj vizuálne prvky, pokrývajúca najširšiu ochranu.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 140 EUR.

Vlastníkom ochrannej známky môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba, podnikateľ alebo nepodnikateľ. Po registrácii sa táto osoba stáva vlastníkom ochrannej známky. Vlastníctvo k ochrannej známky možno previesť na inú osobu.

Ak zvolíte túto možnosť, na začiatku zaplatíte len cenu služby a po podaní prihlášky ochrannej známky vám pošleme platobné údaje na úhradu úradného poplatku. V tomto prípade zodpovedáte za správne odoslanie platby, a zároveň znášate všetky bankové poplatky s tým spojené.

Základné podmienky udelenia grantu sú, že žiadateľ musí byť podnikateľ, musí mať bankový účet a potvrdenie o pridelení DIČ alebo IČ DPH. Podávanie žiadostí o grant je časovo obmedzené a v čase odoslania formulára nemusí byť dostupné. Dostupnosť podávania žiadostí preveríme za vás bezplatne po odoslaní formulára.

Odkaz na váš web nám pomôže bližšie identifikovať produkty, ktoré ponúkate, a ktoré by ste mohli chcieť mať chránené ochrannou známkou.

Uveďte vlastnými slovami, čo plánujete pod značkou ponúkať. Napríklad nábytok, šperky, potraviny, softvér, služby opravára áut, kaderníctvo, hračky atď. Čím detailnejší pri opise budete, tým lepšie vieme preveriť značku a pripraviť ju na registráciu.

Môže ísť o multimediálnu, zvukovú, 3D, holografickú alebo inú značku.

Poskytuje ochranu pre konkrétnu kombináciu slovných a obrazových prvkov značky.

Výhradná ochrana pre obrazové prvky značky.

Cena zahŕňa 3 triedy, každá ďalšia trieda stojí 50 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 550 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 500 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 450 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 400 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 350 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 300 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 270 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 200 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 150 EUR.

Výhradná ochrana pre slovné prvky značky.

Cena zahŕňa 1 triedu, 2. trieda stojí 90 EUR a každá ďalšia trieda stojí 190 EUR.

Cena zahŕňa 1 triedu, každá ďalšia trieda stojí 80 EUR.

Ako chrániť značku e-book

Chráňte svoju značku s nami! Tento e-book vám jednoducho a prakticky vysvetlí, ako si zabezpečiť ochrannú známku a vyhnúť sa problémom s neoprávneným používaním vašej značky.

Stiahnite si ho teraz zdarma a získajte množstvo užitočných rád a tipov.

Ak by ste mali akékoľvek otázky alebo spätnú väzbu, kedykoľvek nás kontaktujte: info@registrujznacku.sk